Fotograf Chris Niedenthal wystąpił w nowym klipie promującym Polskę za granicą. Dziś ruszyła kolejna odsłona kampanii Ministerstwa Spraw Zagranicznych, skierowana do obcokrajowców - "Polska. Spring into new". Film według naszych informacji, kosztował milion złotych.

Już dwa tygodnie temu nasz dziennikarz informował, że w nowym rządowym filmie wystąpi człowiek, który łączy Polskę i Wielką Brytanię. Jednocześnie sugerował, że może to być urodzony w Londynie Chris Niedenthal, autor słynnego zdjęcia przedstawiającego czołgi podczas stanu wojennego przed warszawskim kinem Moskwa, grającym wtedy "Czas Apokalipsy".

Niedenthal - jak tłumaczy na swoich stronach internetowych MSZ - na przestrzeni ostatnich 40 lat był świadkiem polskiej historii. To z jego perspektywy widzimy skok cywilizacyjny, którego Polska dokonała przez ostatnie 25 lat.

30-sekundowy spot rozpoczynają czarno-białe zdjęcia z czasu stanu wojennego, potem, już w kolorze, widać głównie młodych ludzi - na ulicach, na nowoczesnej uczelni. Nie obyło się bez krajobrazów z drapaczami chmur, a także ze Stadionem Narodowym w Warszawie.

Wcześniej hasło kampanii brzmiało "Polska. Spring into", a teraz dodano jeszcze słowo "new". Poprzednio ten slogan był bardzo wieloznaczny i czasami niezrozumiały nawet dla Brytyjczyków. Teraz może być podobnie.

(MKam, MRod)