Mniej festynów więcej haseł ... przemawiających do wyobraźni kierowców. Policja chce poprawić kolejną kampanię zorganizowaną wspólnie z Generalną Dyrekcją Dróg i Autostrad. W czasie poprzedniej akcji "weekend bez ofiar" zginęło w wypadkach więcej osób niż zwykle. Było prawie o połowę więcej zabitych niż podczas poprzednich wakacyjnych weekendów za kółkiem.

Zobacz również:

Musimy zastanowić się czy w ogóle w takiej formie akcja będzie kontynuowana - mówi Marcin Hadaj z GDDKiA. Jesteśmy dzień po weekendzie, a więc nie mamy jeszcze bardzo dokładnych zaplanowanych zmian w czasie tej akcji, ale bez wątpienia będziemy powtarzali kierowcom to, co staraliśmy się im przekazać w czasie tego weekendu - czyli, że to przede wszystkim od nich samych zależy bezpieczeństwo wszystkich podróżujących - podkreśla Hadaj. A także od pasażerów w samochodach - dorzuca Marek Konkolewski z Komendy Głównej Policji. To właśnie pasażerowie często nie zwracają uwagi kierowcom, gdy ci prowadzą samochód zbyt ryzykownie.

Tragiczny weekendowy bilans - aż 44 zabitych w wypadkach pokazuje, że w następnych kampaniach uwagę kierowcy trzeba przyciągnąć jeszcze bardziej.