W listopadzie dostęp do Internetu deklarowało 16,2% respondentów, czyli około 5 milionów Polaków. Korzystało z niego około 70% tych osób, czyli 12,3% populacji - wynika z sondażu przeprowadzonego przez TNS OBOP.

Ponad 20% (21,6 %) polskich użytkowników sieci łączy się z internetem codziennie. Osoby wędrujące po stronach WWW spędzają średnio w tygodniu 3 godziny i 53 minuty na ich przeglądanie, czyli 4 minuty mniej niż przed miesiącem. Blisko połowa (45,6 %) polskich internautów za pomocą przeglądarki wynalazło ostatnio odwiedzoną stronę. Respondenci, których pytano o znajomość portali bez podpowiadania ich nazw, najczęściej wymieniali Wirtualną Polskę (40,2 %), Onet (39,7 %), Yahoo (20,4 %) i Altavistę (11,2 %). Natomiast po obejrzeniu logo danego portalu badani deklarowali, że najlepiej znają Onet (73,5 %), Wirtualną Polskę (73,1 %), Yahoo (46,5 %), Internetię (36,2 %) i Interię (35 %).

W listopadzie internauci najchętniej odwiedzali Onet (58 %), Wirtualną Polskę (44,7 %), Altavistę (18,6 %) i Yahoo (18,1 %). Na dalszych pozycjach znalazły się: Interia (9,7 %), Internetia (9,6 %) oraz Arena (8,2 %).

6,5% użytkowników korzysta z internetu, aby dokonać za jego pośrednictwem zakupów. Wśród polskich użytkowników 10,5% osób dokonało zakupów tą drogą. Najczęściej wymienianą barierą ograniczającą rozwój tej formy handlu jest brak możliwości obejrzenia towaru przed zakupem. Możliwość korzystania z poczty elektronicznej ma 52,2% użytkowników. Na korespondencję elektroniczną użytkownicy internetu poświęcają przeciętnie 2 godziny i 20 minut tygodniowo.

Badanie przeprowadzono w połowie listopada i pod koniec tego miesiąca na losowej wybranej grupie 2013 osób powyżej 15 roku życia.

00:50