Po pojawieniu się na polskim niebie nowego przewoźnika LOT obniżył ceny biletów. Hasło kampanii reklamowej „Poczuj pociąg do samolotu” wskazuje, że przewoźnik chce też odebrać pasażerów kolejarzom. W odpowiedzi PKP InterCity też przygotowują obniżki cen biletów.

Bilety lotnicze na trasach między polskimi miastami tak tanie jeszcze nie były. Cel obniżki jest prosty – mówi Paweł Klimiuk z LOT: Po to, aby osoby podróżujące z jednego końca Polski na drugi do tej pory samochodem, autokarem czy pociągiem może zastanowiły się nad możliwością odbycia tej podróży samolotem.

Na odpowiedź InterCity nie trzeba było długo czekać. Powstało nowe hasło „Przeleć się pociągiem”. Będą więc niższe ceny, ale i większy komfort jazdy – możliwość skorzystania z laptopa, komórki, możliwość spaceru czy zapalenia papierosa, czyli to wszystko czego nie można robić w samolocie – zachwala prezes Jacek Prześluga.

Więcej szczegółów poznamy pod koniec kwietnia. Już teraz jednak będziemy mieli dylemat – lecieć szybko na oddalone od centrum lotnisko, czy jechać nieco dłużej, ale za to do samego centrum. I jedno i drugie rozwiązanie będzie na pewno bezpieczniejsze od podróży polskimi drogami.