Dziś przypada 130. rocznica urodzin polskiej artystki, graficzki, ilustratorki i scenografki Zofii Stryjeńskiej. Krytycy nazywają ją "księżniczką polskiego malarstwa" lub "boginią słowiańską" i umieszczają w gronie najbardziej wpływowych kobiet w polityce i kulturze II Rzeczpospolitej. Z okazji tej okrągłej rocznicy wizerunek artystki pojawił się w Google Doodle.
Zofia Stryjeńska urodziła się w 1891 roku w zamożnej krakowskiej rodzinie Lubańskich, która umożliwiła jej rozwijanie wcześnie ujawnionego talentu. Szkołę malarską dla kobiet Marii Niedzielskiej ukończyła z wyróżnieniem w 1911 roku. Zaledwie chwilę później wstąpiła na studia w Akademii Sztuk Pięknych w Monachium. Uczelnia ta nie przyjmowała wówczas kobiet, więc Stryjeńska podała się za mężczyznę. Po roku musiała jednak przerwać naukę, gdyż koledzy rozpoznali, że jest kobietą.
Po wojnie zdecydowała się wyjechać z Polski, gdyż nie chciała żyć w komunistycznym kraju. Zamieszkała w Genewie, ale jak pisał jej syn Jan, jeden z trójki dzieci, jakie miała z krakowskim architektem Karolem Stryjeńskim, "jej dom - stracony - to była Polska".
Zofia Stryjeńska była wszechstronnie uzdolniona. Zajmowała się malowaniem, była również ilustratorką, graficzką, projektantką tkanin, plakatów i zabawek.
Stryjeńska należała do pokolenia artystów, które po odzyskaniu przez Polskę niepodległości czuło potrzebę tworzenia sztuki rodzimej, nawiązującej do folkloru i historii.
Nie umiała żyć na Zachodzie, zmarła w biedzie i zapomnieniu w latach 70. XX wieku. Jej grób znajduje się na cmentarzu Chenbourg w Genewie.
Google Doodle, to modyfikacje oficjalnego logo Google'a z okazji rocznic, ważnych wydarzeń lub świąt. Pomysł na tzw. doodle zrodził się w 1998 roku, jeszcze przed powstaniem firmy. Wówczas założyciele Google, starali się zaznaczyć w firmowym logo swoją obecność na festiwalu Burning Man na pustyni w Nevadzie. Umieścili symbolizującą festiwal postać za drugim "o" w słowie Google. Odnowione logo miało w komiczny sposób informować użytkowników, że założyciele znajdują się poza biurem.
Chociaż pierwszy doodle był dość prosty, wtedy właśnie powstał pomysł przyozdabiania logo firmy w celu uczczenia ważnych wydarzeń. Dwa lata później, w 2000 roku założyciele Google poprosili webmastera Dennisa Hwanga o stworzenie doodla na Dzień Bastylii. Pomysł spotkał się z tak entuzjastycznym przyjęciem, że doodle zaczęły coraz częściej gościć na stronie głównej Google.