Policjanci z Opola rozpoczęli specjalną kampanię "Tak sobie życia nie ustawisz", kierowaną do młodzieży organizującej tzw. "ustawki", czyli zaplanowane bójki. Na potrzeby akcji policjanci razem z uczniami opolskich szkół nakręcili hip-hopowy teledysk.

Pomysłodawcą i inspiratorem działań jest sierż. Piotr Chwastowski, dzielnicowy z jednego z opolskich komisariatów. Motyw przewodni kampanii, tekst i muzyka do specjalnie powstałego utworu hip-hopowego, oraz teledysk do niego zostały stworzone przez młodzież, która apeluje do swoich rówieśników słowami: Pamiętaj o tym, że zdrowia nie kupisz, więc lepiej będzie, jak to porzucisz.

W wideoklipie bohater, w konsekwencji swoich wybryków, trafia do więzienia. Właśnie w taki sposób młodzież chce przestrzec przed młodzieżowymi i kibicowskimi ustawkami - planowanymi bijatykami, które mogą zniszczyć całe życie.

Policjant - nasz ziomal

Pomysł wykorzystania hip-hopu jako "lokomotywy" całej akcji pojawił się wtedy, gdy sierż. Chwastowski, który sam po pracy słucha takiej muzyki, został wezwany do grupy agresywnie zachowujących się młodych ludzi.

Chciał odwieść ich od niestosownego zachowania. Ci młodzi ludzie - początkowo agresywnie nastawieni do policjanta - zmienili zdanie, gdy usłyszeli dzwonek telefonu należącego do dzielnicowego. Był to fragment utworu hip-hopowego, doskonale im znany. W tym momencie potraktowali funkcjonariusza prawie jak swojego "ziomala" - opowiadał rzecznik opolskiej policji nadkomisarz Maciej Milewski.