W Kaprun, w austriackich Alpach rozpoczął się remont kolejki po pożarze, w którym zginęło sto pięćdziesiąt pięć osób. Wrak kolejki ma zostać jeszcze w tym tygodniu usunięty z tunelu, a kolejka ma ponownie ruszyć na początku grudnia.

Eksperci zabezpieczyli już wszystkie ślady i dziś rano przystąpiono do usuwania wraku z tunelu. Ustalono, że wagoniki były częściowo wykonane z łatwopalnych włókien sztucznych, a nie tylko z aluminium i szkła, jak na początku twierdzono. O niedotrzymanie warunków oskarżają się wzajemnie dyrekcja kolejki i producent wagoników – producent twierdzi, że jedynie ściśle realizował dostarczony projekt, zaś dyrekcja utrzymuje, że to firma powinna wiedzieć, z jakich materiałów należy kolejkę budować. Paradoksalnie, choć przyczyny wypadku nadal nie są znane, nie notuje się ubytku turystów – mało kto rezygnuje z poczynionych w Kaprun rezerwacji hotelowych. Posłuchaj relacji wiedeńskiego korespondenta RMF FM, Tadeusza Wojciechowskiego:

foto RMF

16:00