Jeszcze dziś bank Pekao ma przelać na konta klientów pieniądze, których transakcje zostały zaksięgowane dwukrotnie z powodu awarii. Informacje o problemach zgłaszacie nam na Gorącą Linię RMF FM.

Bank Pekao wczoraj podwójnie zarejestrował część transakcji dokonywanych kartą 27 listopada. Bank zarzeka się, że zdąży jeszcze dziś zwrócić pieniądze podwójnie pobrane podczas środowych transakcji. Zapewnia też, że będzie się to działo automatycznie - nie trzeba więc składać reklamacji.

Szefostwo banku nie chce natomiast informować o skali tej awarii. Według Pekao nie chodzi jednak o wszystkie transakcje przeprowadzone w środę. Wiadomo jednak, że problem dotyczył klientów w całym kraju.

Sygnały na Gorącą Linię RMF FM:

Bank Pekao ma wielką awarię. Wszystkim klientom, którzy w środę wybierali pieniążki z bankomatów lub robili transakcję kartą płatniczą bank w dniu dzisiejszym ponownie pobrał pieniądze i przelał na inne konta. Robiłem zakupy w środę w Tesco i zapłaciłem 200 zł kartą. W dniu dzisiejszym bank rano przelał ponownie kwotę 200 złotych na konto Tesco. Żenada.
Chciałabym Was poinformować o awarii w Pekao. Chodzi o to, że z konta bankowego jest pobrana dwa razy ta sama opłata tj. jeżeli kilka dni temu płaciliśmy za coś kartą, to dzisiaj jest ściągnięty jeszcze raz przelew za tą samą operację, konto jest obciążone dwa razy.
Jestem klientką Pekao dziś rano byłam w siedzibie banku i dowiedziałam się, że wszystkie transakcje dokonane kartą w dniu 27 listopada w dniu dzisiejszym są po raz drugi ściągnięte z naszych kont. Wystąpiła jakaś awaria systemu pieniądze mają w ciągu kilku dni wrócić na nasze konta.

Awaria w PKO BP

W ostatnich tygodniach klienci banków w całej Polsce mieli problemy z wypłacaniem swoich środków z bankomatów. 8 listopada do poważnej awarii doszło w systemie płatności PKO BP. Problem z dostępem do swoich pieniędzy miało wtedy 150 tys. osób. Przez kolejne dni alarmowaliście nas o blokadach środków na Waszych kontach i źle zaksięgowanych transakcjach. W czwartek 14 listopada PKO BP zapewniło, że klienci, którym nie udało się wypłacić pieniędzy z bankomatów, powinni dostać je już na konto.

Gorąca Linia RMF FM jest do Waszej dyspozycji! Przez całą dobę czekamy na informacje od Was, zdjęcia i filmy.

Możecie dzwonić, wysyłać SMS-y lub MMS-y na numer 600 700 800, pisać na adres mailowy fakty@rmf.fm albo skorzystać z formularza WWW.