Towar dotknięty, uważa się za sprzedany - kto z nas nie pamięta takich wywieszek w sklepach. Okazuje się, że ich treść może mieć więcej wspólnego z rzeczywistością, niż nam sie do tej pory wydawało i to, w zgoła nieoczekiwany sposób.

Badania naukowców z Uniwersytetów w Ohio i Illinois pokazują, że klienci są znacznie bardziej skłonni kupić towar, jeśli mieli go okazję dotknąć. Co więcej, po tym jak mogli potrzymać coś w dłoni nawet przez kilkadziesiąt sekund, są za to skłonni zapłacić nawet więcej niż przedtem. Sprawdzono to, testując skłonność ochotników do zakupu taniego kubka do kawy. Okazało się, że już trzymanie go w ręku przez pół minuty, sprawiało, że odczuwali coś w rodzaju przywiązania. Byli bardziej skłonni do przelicytowania innych w czasie aukcji i zapłacenia za kubek więcej, niż był wart. Uważajmy na to i jeśli nie chcemy żałować, że za coś zapłaciliśmy za dużo, nie bierzmy w sklepie byle czego do ręki...