"Przygody z happy endem" to akcja turystyczna promująca nasz kraj. Patronat nad nią objęły Polska Organizacja Turystyczna i Instytut Spraw Publicznych.

Spoty reklamowe z Sandrą Bullock, Harrisonem Fordem i Antonio Banderasem będą krótkimi filmami, których bohaterowie będą przeżywać fascynujące, zawsze dobrze zakończone, przygody w Polsce. Celem akcji jest przyciągnięcie zagranicznych turystów do Polski oraz poprawa wizerunku naszego kraju w ich oczach. Akcja ruszy w marcu przyszłego roku. Podstawowym założeniem kampanii jest promowanie Polski jako kraju atrakcyjnego dla zachodniego turysty , który może tu na przykład wejść do nieogrodzonego lasu, rozpalić nad jeziorem ognisko czy spędzić na wsi urlop z dala od cywilizacji. Zdaniem projektodawców trzeba promować to, czego nie ma już na Zachodzie. "Nasza skromna zagroda z koniem i pługiem może być atrakcją dla turysty. Na Zachodzie nie można już wejść do lasu. Wszędzie są tylko ogrodzenia, bo lasy są prywatne" -przekonuje Mateusz Zmyślony - jeden z organizatorów kampanii reklamowej. Ich zdaniem zachodni turysta nie szuka w naszym kraju ciepłych plaż i tropikalnych upałów, ale preferuje przeżycie przygody w dzikich okolicach. Dla spędzającego u nas urlop bardziej pożądany jest spływ kajakiem rwącym strumieniem czy kilka dni w Puszczy Białowieskiej od leżenia na zatłoczonej plaży lub oglądania zabytków w hałaśliwym mieście.

Poprzez kampanię twórcy reklamówek będą próbować zmienić negatywne stereotypy dotyczące Polski, a nasze wady narodowe zmienić w atuty. "Nie musimy się wstydzić tego, że mamy bardzo dobrą wódkę. Trzeba ją tylko pokazać jako dobry towar" -przekonują. W reklamówkach nasz kraj będzie zawsze słoneczny, a z każdego miejsca będzie można się dodzwonić do specjalnego call center dla turystów, obsługiwanego w różnych językach. Pokazane zostanie to, co się w Polsce zmieniło w ciągu ostatnich jedenastu lat: dobrze zaopatrzone sklepy, rosnąca liczba nowoczesnych stacji benzynowych, coraz liczniejsze bankomaty, z których można łatwo wybrać gotówkę. Pieniądze na realizację akcji mają pochodzić od firm uczestniczących w projekcie; część - z budżetu państwa.

Polska jest na 9 miejscu w Europie w grupie państw najczęściej odwiedzanych przez zagranicznych turystów.

04:35