Statki i barki mogą zastąpić pociągi towarowe i ciężarówki - tak twierdzą przedstawiciele Urzędów Morskich. Ich plany wprowadzane są już w życie. Dziś zakończyła się przebudowa portu w Łebie, przebudowany będzie też port w Kołobrzegu.

By wielkie statki mogły wchodzić do małych portów środkowego wybrzeża, trzeba budować falochrony, pogłębiać dno, słowem: Polsce poitrzebne są nowoczesne porty. Wymagają one jednak olbrzymich inwestycji. Takie inwestycje są już prowadzone, znalazły się na nie również pieniądze. 14 milionów złotych kosztowała przebudowa portu w Łebie. 80 milionów pochłonie przekształcanie nabrzeża w Kołobrzegu. Remontu wymaga też port w Ustce i Darłowie. Jerzy Wiśniewski, dyrektor Urzędu Morskiego w Słupsku, mówi że takie inwestycje to konieczność. Specjalny program przewiduje rozwój transportu rzecznego. Można spławiać towary Wisłą, przez Nogat, by w końcu dotrzeć do Odry. W taki sposób można zastąpić drogi i trasy kolejowe. Posłuchaj relacji reportera radia RMF FM Adama Kasprzyka:

Foto RMF FM

15:20