W Lublinie rusza inwentaryzacja azbestu. Miasto chce porównać, o ile zmniejszyła się jego ilość na posesjach w porównaniu do pomiaru sprzed 6 lat. Będzie można dzięki temu oszacować, jakie potrzebne są na przyszłość środki do utylizacji. W miasto ruszą czterej pracownicy zewnętrznej firmy specjalistycznej i to oni dokonają inwentaryzacji. Każdy z nich ma pisemne upoważnienie i musi się wylegitymować.

Inwentaryzacja zostanie przeprowadzona w miesiącach sierpień - wrzesień przez pracowników firmy WGS84 Polska, Osoby te będą zobowiązane okazać pismo z Urzędu Miasta Lublin informujące o prowadzonych pracach, ze wskazaniem imienia i nazwiska osoby sporządzającej inwentaryzację.

To bardzo ważne - bo ratusz obawia się, że pod pracowników mogą chcieć podszywać się oszuści i próbować wyłudzić pieniądze, zwłaszcza od osób starszych. Dlatego, jeśli nie będą chcieli się wylegitymować, nie wpuszczajmy ich na posesję - uczula i radzi Olga Mazurek-Podleśna z lubelskiego ratusza.

W przypadku jakichkolwiek wątpliwości dotyczących realizacji miasto prosi o kontakt z Wydziałem Ochrony Środowiska pod numerem telefonu 81-466-26-09 lub 81-466-26-11. W przypadku, gdy podejrzewamy, że ktoś może próbować się podszywać pod pracowników firmy należy dzwonić na policję.

Co ważne, inwentaryzacja jest dla właścicieli posesji całkowicie bezpłatna, a pracownicy firmy nie mogą pytać o inne rzeczy, poza tymi związanymi z azbestem. 

Lublin "Program usuwania azbestu" prowadzi od 2009 roku. Udało się usunąć do 2017 roku łącznie ponad 1 625 ton azbestu z 960 nieruchomości. Z programu mogą skorzystać osoby fizyczne oraz wspólnoty mieszkaniowe. Firma wybrana przez miasto wykonuje demontaż oraz odbiór i unieszkodliwienie odpadów azbestowych, a prace te są w całości finansowane przez Gminę Lublin.

(az)