Dzisiaj ruszyła specjalna rządowa kampania informacyjna na temat Unii Europejskiej. Jej pierwszą odsłonę, wystąpienie programowe Sławomira Wiatra, ministra odpowiedzialnego za informowanie Polaków, czym jest UE, oceniono jako długie, nudne i nieprzekonujące.

Minister Wiatr stwierdził, że informacje o Piętnastce powinniśmy zdobywać oglądając telewizyjne reklamówki, słuchając specjalnych programów radiowych i czytając broszury oraz plakaty. Te ostatnie trafią np. do instytucji publicznych i na poczty.

Uroczystość otwierająca rządową kampanię mogła przekonać najwyżej tych przekonanych już do Unii Europejskiej, chociaż nie ma pewności, czy przypadkiem ich nie zniechęciła.

Najlepiej swój występ ocenił sam minister: Nie ma oryginalnych pomysłów na technikę komunikowania społecznego. Ale są za to elementy narodowej martyrologii. W pierwszej takiej reklamówce telewizyjnej, którą obejrzała reporterka RMF jest np. Grób Nieznanego Żołnierza, biało-czerwone kwiaty i komentarz o przelewanej przez tysiąclecia krwi Polaków.

Do kampanii przekonany jest chyba tylko premier Miller, nazywający ją latarnią oświetlającą obywatelom drogę do właściwego wyboru.

rys. RMF

23:20