Wspomaganie przez szkołę wychowawczej roli rodziny, wychowanie do wrażliwości na prawdę i dobro oraz kształtowanie właściwych postaw szlachetności czy wzmocnienie edukacji patriotycznej znalazły się na liście kierunków polityki oświatowej państwa w nowym roku szkolnym, ogłoszonej właśnie przez resort Przemysława Czarnka. Dokument wspomina również o zapewnieniu wsparcia psychologicznego w związku z pandemią Covid-19.

Działania priorytetowe w roku szkolnym 2021/22 opisano w dokumencie w sześciu punktach.

Punkt pierwszy: wspomaganie przez szkołę wychowawczej roli rodziny.

Punkt drugi: wychowanie do wrażliwości na prawdę i dobro, kształtowanie właściwych postaw szlachetności, zaangażowania społecznego i dbałości o zdrowie.

Punkt trzeci: m.in. wzmocnienie edukacji patriotycznej i historycznej oraz poznawania polskiej kultury, w tym osiągnięć duchowych i materialnych.

Punkt czwarty: podnoszenie jakości edukacji przez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów, zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią Covid-19.

Punkt piąty: wdrażanie Zintegrowanej Strategii Umiejętności, która ma skupiać się na rozwoju umiejętności zawodowych w edukacji formalnej i pozaformalnej, w tym uczeniu się dorosłych.

Punkt szósty: wzmocnienie edukacji ekologicznej, rozwijanie postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne.