Coraz więcej warszawiaków jest za wprowadzeniem zakazu wieszania reklam na budynkach. Popiera go obecnie 63 proc. mieszkańców stolicy - wynika z badania Millward Brown dla "Gazety Wyborczej".

W stołecznym wydaniu "Gazeta" przytacza liczne przykłady nielegalnego zawieszenia banerów zasłaniających budynki oraz firm, które w ten sposób się reklamują. Podaje także przykłady protestów, jakie warszawiacy składają zarówno w internecie, jak i u władz dzielnic.

Nowe narzędzie do kontrolowania przestrzeni publicznej i bronienia jej przed reklamą mogą dać samorządom przepisy Ustawy o ochronie krajobrazu. Obecnie pracują nad nimi posłowie na wniosek prezydenta Bronisława Komorowskiego. Do czasu ich uchwalenia najskuteczniejszy w walce z wielkimi reklamami pozostaje oddolny nacisk mieszkańców - czytamy w gazecie.

Badanie dla "Gazety Wyborczej" przeprowadziła firma Millward Brown SA w 23 miastach Polski - w Warszawie 13-16 listopada na próbie 800 mieszkańców powyżej 18 lat.

(MRod)