Na terenie całej Polski doszło do awarii linii alarmowej 112. Przez kilka godzin setki połączeń czekały w kolejce do dyspozytorów. Wiele osób w ogóle nie mogło zrealizować połączenia. Jak poinformował wiceminister spraw wewnętrznych i administracji Maciej Wąsik - działanie linii zostało przywrócone do normalnego funkcjonowania.

Dostałem meldunek, że system alarmowy 112 został przywrócony do normalnego funkcjonowania - poinformował w sobotę wieczorem na Twitterze wiceminister spraw wewnętrznych i administracji Maciej Wąsik.

MSWiA potwierdziło, że faktycznie pojawił się problem z numerem alarmowym. Niektórzy oczekiwali bardzo długo na połączenie, inni w ogóle nie mieli sygnału wybierając numer 112.

Wojewodowie zbierają informacje w swoich regionach, co dokładnie jest przyczyną tego problemu. Jako możliwa przyczyna wskazywane jest przeciążenie sieci, ale należy wykluczyć poważniejszą awarię systemu.

MSWiA wskazuje, że za problemy z połączeniem z numerem alarmowym jest odpowiedzialna ogromna liczba zgłoszeń, do których dochodzi w ostatnich dniach przez szalejące w Polsce wichury.  

Wiceszef MSWiA Paweł Szefernaker przekazał, że od północy do godz. 16 przyjęto rekordowe 180 tys. zgłoszeń na linię alarmową 112. Doprowadziło to do spowolnienia systemu, którego działanie jest aktualnie wznawiane.

Jak nieoficjalnie ustalił dziennikarz RMF FM, również operatorzy Centrów Powiadamiania Ratunkowego mieli problemy z zalogowaniem się do systemu. 

Jak wezwać pomoc, kiedy nie działa numer alarmowy?

W razie zdarzenia losowego, przy którym potrzebujemy pomocy służb, należy przede wszystkim dzwonić bezpośrednio do najbliższej straży pożarnej. Na numery telefonów dostępne w internecie.

Zdarzenia można też zgłaszać na policji czy straży miejskiej.

Można korzystać również z aplikacji mobilnej Alarm112, która umożliwia przekazanie zgłoszenia alarmowego do Centrum Powiadamiania Ratunkowego. Aby z niej skorzystać, należy ją pobrać na telefon i dokonać rejestracji. Aplikacja dostępna jest dla dwóch systemów operacyjnych: Android i iOS.

Gorąca Linia RMF FM jest do Waszej dyspozycji! Przez całą dobę czekamy na informacje od Was, zdjęcia i filmy.

Możecie dzwonić, wysyłać SMS-y lub MMS-y na numer 600 700 800, pisać na adres mailowy fakty@rmf.fm albo skorzystać z formularza WWW.