Coraz więcej Polaków słucha radia RMF – wynika z badań SMG/KRC Poland Media. Udział w rynku słuchalności wśród ogółu badanych Polaków wynosi prawie 21% i jest większy o 2% od następnej w kolejności stacji. Badania wskazują także, że rośnie liczba słuchaczy RMF wśród osób pomiędzy 20. a 40. rokiem życia. RMF słuchane jest przez prawie 28% Polaków w tym wieku. To najlepszy wynik wśród ogólnopolskich stacji radiowych.
Badania przeprowadzone od listopada do stycznia 2002, dotyczące słuchalności stacji radiowych w Polsce, potwierdzają, że RMF FM jest najczęściej słuchaną stacją w Polsce. Udział stacji w rynku słuchalności wśród ogółu badanych Polaków (15-75) wynosi 20,7% i jest większy o 2 punkty % od następnej w kolejności stacji.
Radio RMF FM 20,7%
Radio ZET 18,7%
Program 1 Polskiego Radia 18,3%
Program 3 Polskiego Radia 5,0%
RMF FM jest też najczęściej słuchaną stacją przez kobiety w wieku 20-39 lat ze średnim i wyższym wykształceniem. W tej chwili słucha nas 28,1 % kobiet z tej grupy – to o 3 procent więcej niż w okresie od sierpnia do października. Dla większości stacji ogólnopolskich wskaźnik ten zmalał.
Radio RMF FM 28,1% (+3,0)
Radio ZET 25,8% (-2,2)
Program 1 Polskiego Radia 6,7% (-1,2)
Program 3 Polskiego Radia 4,9% (-0,6)
W całej grupie docelowej obejmującej osoby w wieku 20-39 lat, dystans pomiędzy RMF FM, a pozostałymi stacjami ogólnopolskimi również uległ znacznemu powiększeniu.
Radio RMF FM 27,6% (+1,4)
Radio ZET 24,2% (-1,0)
Program 1 Polskiego Radia 6,4% (-1,1)
Program 3 Polskiego Radia 4,4% (-0,3)
foto RMF