Masło które zazwyczaj kupujemy, przed świętami jest w tej samej cenie, ale już w mniejszej kostce. To pułapka jaką na konsumentów zastawiają producenci. Liczą, że w szale przedświątecznych zakupów, nie zauważymy mniejszej zawartości "produktu w produkcie".

W sklepach można też znaleźć popularny napój, który zazwyczaj jest sprzedawany w butelkach dwulitrowych. Teraz, można go kupić w promocji, ale już w butelkach o pojemności 1,75 litra. Często producenci zmniejszają również paczki chipsów: towaru w nich mniej, ale za to więcej powietrza. Jest to legalne, o ile kupujący nie są wprowadzany w błąd.

Muszą mieć jasną, rzetelną, pełną informację o wadze danego produktu. Muszą wiedzieć dokładnie, co kupują - mówi Agnieszka Majchrzak z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Po nowym roku takich pułapek będzie więcej, ponieważ wrośnie VAT. Firmy spożywcze wyliczyły, że bardziej im się opłaca zmniejszyć opakowanie, niż podnieść ceny. Takie decyzje ogłosili już m.in dwaj producenci czekolady z Wielkiej Brytanii.