Od nowego roku klienci banków będą lepiej chronieni. Pracownicy banków będą musieli nas w jasny sposób informować o warunkach ubezpieczeń, dodawanych do kart płatniczych i kredytów. Ogłosiły to właśnie Związek Banków Polskich i Polska Izba Ubezpieczeń.

Nowe zasady dotyczą polis, które obowiązkowo trzeba wykupić przy zaciągnięciu większości kredytów hipotecznych czy kart kredytowych. Obecnie zdarza się, że klienci dostają do zapłacenia rachunek za ubezpieczenie, ale często nie wiedzą, dlaczego ani jak to ubezpieczenie ma działać. Informacje są poukrywane w niejasnych i obszernych regulaminach - a chodzi nawet o kilkanaście tysięcy złotych.

Związek Banków Polskich i Polska Izba Ubezpieczeń obiecują, że to się zmieni. O bankowych ubezpieczeniach dowiemy się bowiem z osobnego formularza jeszcze przed podpisaniem umowy. Dokument będzie zawierał informacje o tym, ile, za co i na jakich warunkach płacimy.

Na pewno klienci będą lepiej poinformowani o usłudze, opłatach, ryzykach i konsekwencjach pewnych zdarzeń, które zawsze mogą nam się przytrafić - zapewnia Krzysztof Pietraszkiewicz, szef Związku Banków Polskich.

Do nowych zasad dostosują się wszystkie działające u nas banki.