Tunel pod Bałtykiem, a nie most połączy Danię z Niemcami - zdecydowali Duńczycy. Jak poinformowali, w przyszłym tygodniu budowę tunelu pod cieśniną Bełt Fehmarn przegłosuje parlamentarna komisja ds. transportu. Rozpoczęcie budowy zaplanowano na 2014 rok, tunel ma zostać oddany do użytku sześć lat później.

Koszty realizacji inwestycji - wstępnie oszacowane na 5,1 miliarda euro - pokryje Dania. Agencja dpa odnotowuje, że w Niemczech projekt ten jest wciąż uważany za kontrowersyjny, podczas gdy w Danii cieszy się powszechnym poparciem.

Parlamenty obu krajów zaaprobowały na razie tylko fazę planowania, natomiast nie wyraziły jeszcze zgody na budowę tunelu.

Bełt Fehmarn jest jedną z Cieśnin Duńskich; prowadzi między wyspami Lolland i Fehmarn.

Koncepcja tunelu między niemiecką wyspą Fehmarn a duńską Lolland zwyciężyła z proponowanym wcześniej mostem, który miałby połączyć obie te wyspy. W 2008 roku Dania i Niemcy podpisały już nawet porozumienie o budowie mostu nad Bełt Fehmarn. Nie wiadomo na razie, co przesądziło o wyborze tunelu.

Lolland i Fehmarn są już połączone mostami z lądem stałym. Leżąca między nimi cieśnina przerywa bezpośrednie połączenie drogowe między Kopenhagą a Hamburgiem.