Więcej pociągów z Pomorza do Krakowa i Warszawy oraz dwa nowe połączenia ze Szczecina, przez Zieloną Górę, do Wrocławia - to główne zmiany, które przyniesie nowy rozkład jazdy PKP, który ma wejść w życiu 11 grudnia. Bilety będzie można kupić od najbliższego piątku.

Więcej pociągów z Pomorza do Krakowa i Warszawy oraz dwa nowe połączenia ze Szczecina, przez Zieloną Górę, do Wrocławia - to główne zmiany, które przyniesie nowy rozkład jazdy PKP, który ma wejść w życiu 11 grudnia. Bilety będzie można kupić od najbliższego piątku.
Zdj. ilustracyjne /Darek Delmanowicz /PAP

Od grudnia pasażerowie będą mieli do dyspozycji więcej połączeń ekonomicznych, obsługiwanych pociągami kategorii TLK. Zyskają między innymi mieszkańcy Pomorza Środkowego (Kołobrzeg, Koszalin i Słupsk), którzy pojadą bezpośrednim pociągiem TLK Pobrzeże do Krakowa przez Warszawę. Kolejną nowością będzie TLK Kociewie - skład kursujący z Gorzowa Wielkopolskiego do Trójmiasta przez Piłę. Natomiast Szczecin będzie miał dwa nowe całoroczne połączenia z Wrocławiem przez Zieloną Górę (TLK Swarożyc i TLK Światowid).

Dodatkowo do rozkładu powróci codzienny, całoroczny nocny pociąg z Trójmiasta do Zakopanego, z grupami wagonów do Przemyśla, Krynicy Zdroju i Zagórza (TLK Karpaty).

PKP Intercity wprowadzi również zmianę kategorii dla trzech pociągów międzynarodowych (Praha, Porta Moravica i Varsovia) z Express InterCity na InterCity.

Dzięki zakończeniu przez zarządcę infrastruktury prac modernizacyjnych na niektórych odcinkach oraz wprowadzeniu szybszego taboru, w nowym rozkładzie jazdy skróceniu ulegną czasy przejazdów na kilku popularnych trasach. Z Warszawy do Wrocławia przez Łódź i Kalisz podróż pojazdami PesaDART będzie trwała o około o 30 minut krócej.

Nawet o ponad 30 minut skróci się również czas przejazdu na trasie Przemyśl - Kraków, a pociąg EIP, choć zyska dodatkowy przystanek w Bochni, trasę między stolicą Małopolski a Rzeszowem pokona w przeciągu 1 godziny i 42 minut. Dodatkowo, krócej o blisko 30 minut pojadą składy kategorii IC oraz TLK na trasie Warszawa - Trójmiasto przez Iławę. Oznacza to, że pociągiem IC Neptun pasażerowie pokonają tę trasę w niecałe 3 godziny, natomiast składami TLK tylko 30 minut dłużej.

Dłuższa podróż do Lublina

W połowie 2017 roku rozpoczną się prace na dwóch trasach. Remont linii Warszawa - Lublin wydłuży czas podróży między tymi miastami o 40-50 minut. Modernizacja potrwa około 1,5 roku, ale po jej zakończeniu pociągi pokonają tę trasę z prędkością 160 km/h. Zaplanowane jest również rozpoczęcie modernizacji trasy między stolicą a Poznaniem. Od połowy przyszłego roku składy PKP Intercity będą jeździć trasą okrężną przez Gniezno, czas podróży wydłuży się o około 60 minut. Po ich zakończeniu pociągi na całej linii, ze stolicy Wielkopolski do Warszawy, pojadą z prędkością 160 km/h.

(az)