Pogoda tej zimy jest wyjątkowo zła dla dostawców soli i firm odśnieżających. Cieszą się za to samorządowcy i zarządcy dróg, którzy już liczą oszczędności - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".

Jeśli zima jest sroga, na samych drogach krajowych zlecenia idą w setki milionów złotych. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wydała na odśnieżanie i solenie zimą 2012/13 ponad pół miliarda złotych, rok później - 270 milionów.

Ale w tym roku dostawcy soli mają powody do niezadowolenia - w sezonie 2014/15 GDDKiA zaplanowała zużycie ponad 0,5 miliona ton soli, a nie jest pewne, czy zostanie wysypana choćby połowa. Dyrekcja zastrzega jednak, że to tylko prognoza, a śnieg zdarzał się i w Wielkanoc.

Na łagodnej zimie cierpią firmy odśnieżające i dostawcy soli czy piasku, ale też służących do posypywania dróg chlorków: wapnia i magnezu.

Natomiast w miastach zanosi się na duże oszczędności. W stolicy Zarząd Oczyszczania Miasta zrealizował dotąd 11 pełnych akcji za 12 milionów złotych. W poprzednim sezonie w takim samym czasie było już 20 akcji za 20 milionów, zaś zimą 2012/13 - 40 za prawie 42 miliony złotych.

"DGP" zauważa jednak, że nie wszystkie samorządy skorzystają na łagodnej zimie - część z nich rozlicza się z wykonawcami ryczałtowo.

(edbie)