Trzy ogólnopolskie rozgłośnie zawarły "Przemawia za radiem". Sojusz ma promować radio jako medium najbliższe odbiorcy a zarazem doskonałe dla reklamodawców. to swoiste porozumienie ponad podziałami trzech największych stacji radiowych w Polsce.

„Nie bez powodu na zwrot „Proszę Pani”, „Proszę Pana” odpowiadamy „Słucham” a nie „Patrzę” - to jedno z haseł wspólnej kampanii medialnej "Przemawia za radiem". Wezmą w niej udział trzy największe, na co dzień konkurujące ze sobą stacje: radio RMF FM, Radio Zet i Polskie Radio. Jej celem jest przekonanie i udowodnienie, że radio to medium ze wszech miar atrakcyjne, bo wszechobecne, szybkie i skuteczne. Według organizatorów kampania ma służyć interesom całego rynku radiowego w Polsce. Nie jest inicjatywą zamkniętą. Do akcji mogą przystąpić również inne rozgłośnie.

Cytat

Człowiek z natury jest indywidualny i potrzebuje indywidualności w mediach
Twórcy i pomysłodawcy kampanii liczą, że trafi ona w dużej mierze do reklamodawców. Obecnie udział rozgłośni w całościowych dochodach z reklamy wynosi 7,5% - radio dąży do utrzymania, a jeszcze lepiej, zwiększenia tej wartości. ” Działamy wspólnie dla całego radia jako medium które, nawet w dobie globalizacji ma przed sobą dużą przyszłość” - powiedział wiceprezes RMF FM Marek Dworak.

Akcja "Przemawia za Radiem" ma polegać na publikowaniu płatnych ogłoszeń o radiostacjach w prasie i Internecie oraz szkoleniu pracowników działów public relations reklamodawców i agencji reklamowych. Organizatorzy kampanii zamierzają w tym roku przeznaczyć na nią ponad 1,5 mln zł.

Posłuchaj warszawskiego korespondenta RMF FM, Konrada Piaseckiego:

00:05