Choć w Polsce obchodzimy dziś Mikołajki, to nie świętego Mikołaja widzą dziś internauci wchodząc na stronę startową wyszukiwarki Google. W logo pojawiła się neapolitańska pizza. Tłumaczymy dlaczego.
W dniu, w którym wspominamy świętego Mikołaja, a wiele osób obdarowuje się prezentami, firma Google zdecydowała się na pozornie nieoczywistą modyfikację swojego logo. Widzimy w nim neapolitańską pizzę.
Google Doodle jest interaktywny. Po kliknięciu w logo przechodzimy do gry, w której naszym zadaniem jest pokrojenie pizzy na odpowiednią liczbę kawałków. Ważne jest też to, by na kawałkach placka znalazły się tylko określone składniki.
Google przypomina 6 grudnia o pizzy nie bez przypadku. Tego dnia w 2017 roku na listę kulturowego dziedzictwa UNESCO wpisano sztukę wypiekania neapolitańskiej pizzy. UNESCO uznało, że "kulinarny know-how, związany z wyrobem pizzy, który obejmuje gesty, piosenki, ekspresję wizualną, lokalny dialekt, umiejętność wyrabiania ciasta, pokazów i dzielenia się nią z innymi" stanowi bezdyskusyjne dziedzictwo kulturowe.
W Neapolu świętowano to wydarzenie na wiele sposobów. Ówczesny prezes Neapolitańskiego Stowarzyszenia "Pizzaiuoli", Sergio Miccu rozdawał darmową pizzę mieszkańcom Neapolu i turystom.
Jeszcze wcześniej, bo w 1995 roku na listę została wpisana sama neapolitańska pizza.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Znamy tajniki najlepszej pizzy świata!
Jak podaje Google, na całym świecie każdego dnia spożywanych jest około 5 miliardów placków z dodatkami. Ten sam Google Doodle pojawia się w większości krajów europejskich, Ameryce Południowej, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Indiach, Australii i Oceanii.
Google Doodle to modyfikacje oficjalnego logo Google'a z okazji rocznic, ważnych wydarzeń lub świąt. Pomysł na tzw. doodle zrodził się w 1998 roku, jeszcze przed powstaniem firmy. Wówczas założyciele Google, starali się zaznaczyć w firmowym logo swoją obecność na festiwalu Burning Man na pustyni w Nevadzie. Umieścili symbolizującą festiwal postać za drugim "o" w słowie Google. Odnowione logo miało w komiczny sposób informować użytkowników, że założyciele znajdują się poza biurem.
Chociaż pierwszy doodle był dość prosty, wtedy właśnie powstał pomysł przyozdabiania logo firmy w celu uczczenia ważnych wydarzeń. Dwa lata później, w 2000 roku założyciele Google poprosili webmastera Dennisa Hwanga o stworzenie doodla na Dzień Bastylii. Pomysł spotkał się z tak entuzjastycznym przyjęciem, że doodle zaczęły coraz częściej gościć na stronie głównej Google.
NIE PRZEGAP: Pierwsza taka pizzeria na świecie - dania przygotowuje robot