Poznaniacy mogą uzyskać dotację na likwidację szkodliwego dla zdrowia azbestu. Wnioski będą przyjmowane do końca kwietnia, dostępna pula środków to 200 tys. złotych - informuje Urząd Miasta Poznania.

Rozpoczął się nabór wniosków do kolejnej edycji miejskiego programu usuwania azbestu. Miasto pokryje 100 proc. kosztów demontażu i odbioru tego materiału, a usługę wykona firma wybrana w przetargu. 

Wnioski o dotacje mogą składać: mieszkańcy, członkowie rodzinnych ogrodów działkowych, przedsiębiorcy, spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe. Nabór potrwa do 30 kwietnia. Decyduje kolejność zgłoszeń.

Wniosek wraz z załącznikami można wysłać pocztą na adres: Wydział Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Poznania (ul. Gronowa 22a, 61-655 Poznań) i przez ePUAP lub złożyć osobiście w siedzibie wydziału.

Program likwidacji azbestu jest realizowany w Poznaniu od 2021 roku. W poprzednich trzech jego edycjach Wydział Klimatu i Środowiska zrealizował 511 wniosków i usunięto ponad 681 ton azbestu.