Internetowa radiowa rewolucja trafia pod strzechy, a dokładnie, pod dach nowoczesnych samochodów. Na targach motoryzacyjnych w Genewie pokazano właśnie pierwszy wbudowany zestaw do słuchania radia internetowego w samochodzie. Firma Mini ujawniła dane nowego systemu Mini Connected, który juz wkrótce trafi jako opcja do modelu Countryman.

Dzięki Mini Connected, kierowca będzie miał dostęp do tysięcy stacji radiowych z całego świata. ich wybieranie ma być proste, wygodne i bezpieczne. System będzie także umożliwiał łatwą współpracę z iPodem. Można oczekiwać, że za tym przykłądem pójdą inni producenci samochodów. To już najwyższy czas, popularność internetowego radia gwałtownie rośnie. Jak wynika z najnowszych badań firmy Gemius, już ponad połowa internautów - dokładnie 55 procent słucha radia w internecie. Internetowe radio jest znacznie bardziej popularne niż telewizja w sieci, z której korzystała niespełna 1/3 badanych. Prognozy dla radia w sieci są bardzo pomyślne, a na rynek trafia coraz więcej radiodbiorników przystosowanych do odbioru stacji w sieci, stąd nic dziwnego, że i samochody będą w nie wyposażone.

Badania pokazują, że w radiu internetowym szukamy przede wszystkim muzyki, rozrywki i najświeższych informacji, czyli dokładnie tego, co można znaleźć na internetowych stronach RMF FM, RMF MAXXX i RMF Classic, a także w Mieście Muzyki. Możemy się pochwalić, że w grudniu ubiegłego roku odwiedziło je blisko 3 miliony unikalnych użytkowników. Już wkrótce, część z nich będzie słuchać naszych internetowych stacji za kierownicą samochodu...