Wydaje Ci się czasem, że podczas rodzinnych uroczystości spotykasz zbyt wielu krewnych? Pomyśl sobie, co czują zwykłe muchy domowe. Najnowsze badania amerykańskich entomologów dowiodły, że taka mucha ma ponad 152 tysiące krewnych. Pisze o tym w najnowszym numerze czasopismo " Proceedings of the National Academy of Sciences".

Okazuje się, że drzewo genealogiczne muchy jest niezwykle skomplikowane. To nawet nie tyle drzewo, ile w niektórych okresach bardzo gęsty krzew. Muchy pojawiły się ponad 260 milionów lat temu i od tego czasu niezmiernie często rozdzielały sie na kolejne gatunki.

Naukowcy z Iowa State University odkryli właśnie, że co najmniej trzykrotnie dochodziło do serii szybkich podziałów, które gwałtownie zwiększały liczbę kuzynów obecnej muchy domowej. W tej chwili znamy aż 152 tysiące tych gatunków.

Badacze z Iowa przeanalizowali ich stopień pokrewieństwa, korzystając z analizy około 400 szczegółów budowy ciała.

Cóż, skoro muchy uprzykrzają nam życie niemal na całym świecie, można się tylko cieszyć, że wpadają nam w okno pojedynczo, a nie z całą rodziną.