Amerykańska Agencja Kosmiczna NASA organizuje dzisiaj wieczorem czat, podczas którego internauci z całego świata, także z Polski, będą mogli pytać ekspertów o planety pozasłoneczne. Eksperci odpowiedzą na wszystkie pytania dotyczące misji Kepler, która trwa od 2009 roku.

Misja Kepler prowadzona przez NASA, ma na celu zbadanie różnorodności systemów planetarnych oraz odnalezienie planet wielkości Ziemi, a nawet mniejszych. To pierwszy program, w ramach którego mogą zostać odkryte planety pozasłoneczne (egzoplanety) podobne do Ziemi - nie tylko pod względem budowy, ale także położenia w systemie planetarnym. Sonda szuka ciał znajdujących się w tzw. ekosferach, czyli strefach sprzyjających powstawaniu i rozwojowi życia.

Na pytania o perspektywy dla misji, jej dotychczasowe odkrycia oraz same egzoplanety odpowiedzą członkowie zespołu naukowego programu Kepler, na czele z prof. Natalie Batalha z San Jose State University. Internetowe spotkanie rozpocznie się o godzinie 21.30 czasu polskiego pod adresem www.nasa.gov. Pytania będzie można zadawać w języku angielskim.