We wtorek 1 października od 10:00 przez całą godzinę będziemy grać tylko polską muzykę. To wszystko w ramach kampanii Dzień Polskiej Muzyki, która ma za zadanie m.in. uświadomienie słuchaczom, że to oni kształtują wartość i pozycję polskiego rynku muzycznego na świecie, tak samo jak artyści.

Kampania Dzień Polskiej Muzyki ma na celu przede wszystkim promocję polskiej muzyki oraz wsparcie polskiego rynku muzycznego. W akcję jest zaangażowane radio RMF FM, a także inne, największe polskie rozgłośnie radiowe oraz telewizje muzyczne, które przez całą godzinę będą grały tylko polską muzykę! Ponadto przez cały dzień będzie można usłyszeć więcej polskich utworów niż zwykle. 

Kampania będzie widoczna także w największych platformach streamingowych. W serwisie Spotify tego dnia pod szyldem "Dzień Polskiej Muzyki" będą wyróżnione playlisty z polską muzyką. Z kolei serwis Tidal przygotował specjalną autorską playlistę polskich utworów zatytułowaną Dzień Polskiej Muzyki.

Sprzedaż muzyki w Polsce rośnie znacznie wolniej niż na świecie

Zarówno światowy jak i polski rynek muzyczny rośnie systematycznie od 2014 roku. Odczuwają to zarówno wytwórnie, dystrybutorzy cyfrowi jak i rynek koncertowy. Sprzedaż muzyki w Polsce rośnie jednak znacznie wolniej niż na świecie. W 2018 r. polski rynek muzyczny zanotował wzrost o ok. 2,9 proc., podczas gdy średnia globalna to 9,7 proc. Wydatki w Polsce na zakup muzyki per capita to zaledwie 8,4 zł rocznie. Polska zajmuje 10. pozycję na świecie pod względem wartości rynku sprzedaży fizycznej. Biorąc pod uwagę całkowity udział Polski w światowym rynku sprzedaży muzyki, znajdujemy się niezmiennie od lat w okolicy miejsca 22.

Wspieraj rodzimy rynek muzyczny

Zachęcamy wszystkich odbiorców muzyki do wspierania swoich ulubionych, polskich artystów! Pokażcie 1 października, jak bardzo szanujecie ich twórczość i posłuchajcie polskiej muzyki w radiu, telewizji, internecie, gdziekolwiek będziecie. Wyraźcie swoje uznanie dla pracy polskich artystów kupując tego dnia płytę, bilet na koncert, subskrypcję w serwisie streamingowym. 

Pragniemy, aby kampania Dzień Polskiej Muzyki stała się impulsem dla jeszcze bardziej dynamicznego rozwoju polskiego rynku muzycznego, by dzięki temu polscy twórcy mieli większe szanse na rozwój swoich karier za granicą, a polski rynek muzyczny był bardziej zauważalny i doceniany.

Kampania Dzień Polskiej Muzyki ma za zadanie uświadomienie słuchaczom, że to oni kształtują wartość i pozycję polskiego rynku muzycznego na świecie, tak samo jak artyści. 

W tym roku kampania obejmie cały kraj, by w kolejnych edycjach przekroczyć jego granice. Organizatorem jest agencja Artistars.

Kampanię na bieżąco będzie można śledzić na Facebooku.

Na stronie RMF FM mamy dla Was konkurs. Do wygrania płyta "RMF FM Polskie Przeboje 2019". Wystarczy, że odpowiecie na jedno proste pytanie. Szczegóły TUTAJ>>>

A polskie przeboje na okrągło na RMF ON

RMF FM/Materiały prasowe