Znane światowe firmy rozpoczęły walkę z chińskimi producentami, zalewającymi rynek "markowymi" podróbkami. 22 koncerny, w tym Chanel, Gucci, Calvin Klein, Adidas i Puma zatrudniły amerykańską kancelarię prawniczą Baker & McKenzie, mającą zbadać na miejscu w Chinach sprawę podrabianych towarów.

Prawnicy przez rok będą badać rynek chiński, odwiedzając główne ośrodki w tym kraju. Firma podejmie kroki prawne dopiero po upływie tego czasu, jeśli okaże się, że natrafiła na podrabiane towary, opatrzone zastrzeżonymi znakami firmowymi światowych producentów.

Inspektorzy skoncentrują się na większych rynkach - w Pekinie, Szanghaju czy Kantonie; doszli bowiem do wniosku, że niemożliwością byłoby skontrolować niewielkie firmy.

Jak powiedział cytowany przez pekińskie dzienniki przedstawiciel amerykańskich prawników kancelaria Baker & McKenzie wystąpi też do władz chińskich, by wydały nakaz zawierania przez małe hurtownie formalnych umów najmu magazynów, a także, by zmusiły owe firmy do podpisania zobowiązania, że nie będą handlować podróbkami.