Od przyszłego roku Warszawa uruchamia swój telefon interwencyjny. Urzędnicy chcą połączyć kilkanaście instytucji pod jednym numerem. Dzwoniąc pod numer 19 115, będzie można załatwić wiele spraw.

Dzwoniąc pod interwencyjny numer będzie można zawiadomić Zarząd Dróg Miejskich o dopiero co powstałej w drodze dziurze, Zarząd Oczyszczania Miasta o nieodśnieżonej jezdni, a Straż Miejską np. o źle zaparkowanym na chodniku samochodzie. Chcemy doprowadzić do sytuacji, kiedy mieszkaniec nie musi się zastanawiać, do kogo musi zadzwonić. On po prostu chce coś zgłosić - zapewnia Marcin Wojdat, dyrektor Centrum Komunikacji z Mieszkańcami.

Po zgłoszeniu sprawa zostanie zarejestrowana w systemie i - jak mówi Bogumiła Szymańska odpowiedzialna za system infolinii - po stronie centrum będzie leżała decyzja, gdzie to zgłoszenie powinno być realizowane. Po wszystkim, urzędnicy zadzwonią do nas i powiedzą, że dzięki zgłoszeniu udało się np. załatać dziurę.

Koszt utrzymania systemu nie będzie jednak tani. Rocznie na ten cel trzeba będzie wydać aż ok. 5 mln złotych.