Biuro Obsługi Interesanta w szczecińskim oddziale PGNiG od początku roku przeżywa oblężenie. Do okienek ruszyli klienci, którzy dotąd nie wymienili umów na dostawę gazu. Muszą to zrobić wszyscy, którzy poprzednie umowy zawarli przed lipcem 2007 roku.

Stojący w kolejce po nową umowę twierdzą, że wcześniej nie dostali żadnej informacji o nowych przepisach. Z gazety się dowiedziałem. Na rachunku nic kompletnie o tym nie było - mówi reporterowi RMF FM Grzegorzowi Hatylakowi jeden z klientów. Pracownicy biura rzecznika PGNiG twierdzą jednak, że informacja była dołączana do rachunków. Zapewniają też, że odbiorcy gazu będą dodatkowo powiadamiani przez wysłanników Biura Obsługi Interesanta.

Niedostateczna informacja o postanowieniu PGNiG to niejedna trudność, z jaką borykają się klienci. Sama wymiana umów odbywa się bardzo niesprawnie. Gdy czekałam w kolejce, w międzyczasie była awaria systemu, która trwała jakieś 40 minut - mówi klientka. PGNiG uspakaja, że nie wyznaczyło terminu zakończenia wymiany umów i nie ma w planach odcinania gazu klientom, którzy jeszcze nie zastosowali się do nowego rozporządzenia. Posłuchaj relacji Grzegorza Hatylaka: