Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzi dużą kontrolę biur turystycznych, szczególnie dokładnie sprawdza wzorce umów i regulaminy - ustaliła reporterka RMF FM Agnieszka Witkowicz. To efekt skarg klientów, którzy najczęściej żalą się na hotele, zmiany terminów wylotów i mniejszą niż zagwarantowana w umowie liczbę posiłków.

Przed wyjazdem na urlop warto sprawdzić, czy organizator wycieczki jest wpisany do rejestru. Taki wpis jest dowodem na to, że posiada odpowiednie zabezpieczenie finansowe. Zanim podpiszemy umowę, warto sprawdzić, czy zgadza się miejsce pobytu, czas trwania wycieczki, standard hotelu, program i godziny wyjazdu. Dokładnie warto również przeczytać wszystko co napisane jest małym druczkiem oraz ustalić w jakich okolicznościach biuro może podnieść cenę wyjazdu. Nie może ona być podwyższona na 20 dni przed wyjazdem i nawet jeżeli doszło by do zwiększenia kosztów transportu, podwyższenia kursu walut, nie może ta cena ulec zwiększeniu - tłumaczy Izabela Stelmańska z mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego.

Jeśli przed wyjazdem biuro zmieni warunki umowy np. standard hotelu, musi o tym poinformować klienta, który ma prawo zrezygnować. Jeśli rozczarujemy się na miejscu - reklamację warto złożyć już u rezydenta.