Słabnący złoty szansą dla krajowej turystyki? Jak się okazuje, w ubiegłym roku spośród 29 krajów europejskich jedynie trzy - w tym Polska - odnotowały wzrost zainteresowania klientów hotelami.

Zwiedzający, którzy mieli do wyboru wiele punktów na mapie - także tych zagranicznych - wybierali Polskę. Przy obecnych relacjach złotówki do euro nasz kraj staje się bowiem niezwykle atrakcyjny cenowo. Dlatego Polska Organizacja Turystyczna zamierza rozpocząć kampanię, promującą Polskę za granicą. Pokażemy, że jest po co przyjechać. A liczę, że aspekt finansowy będzie jakby kulminacją podjęcia decyzji - mówi reporterowi RMF FM Mateuszowi Wróblowi prezes POT Rafał Szmytke:

Hotelarze już zacierają ręce. Liczą nie tylko na zagranicznych turystów, ale także na rodaków, dla których zagraniczne wojaże są w obecnej sytuacji często zbyt drogie. Według specjalistów, odkrywanie kraju przez Polaków może znacząco ożywić polską gospodarkę turystyczną.