Z religijnych stron internetowych korzysta około trzech milionów Polaków, czyli 14 procent badanych internautów – wynika z sondażu CBOS. W tej grupie są najczęściej osoby w średnim wieku i starsze, głównie ze wsi i małych miast.

Według badań CBOS do korzystania z religijnych stron internetowych częściej przyznają się mieszkańcy wsi, a także miast do 100 tys. ludności, co wskazuje na polską specyfikę "religijnego internetu". W największych aglomeracjach zainteresowanie religijnymi stronami w internecie jest wyraźnie mniejsze. Przyznaje się do niego tylko 6 proc. badanych.

Eksperci twierdzą, że poziom wykształcenia nie wpływa znacząco na częstość korzystania ze stron internetowych o tematyce religijnej - wśród osób z krańcowych punktów skali, tzn. z wykształceniem podstawowym lub gimnazjalnym, z jednej strony, i wyższym z drugiej odnotowano porównywalne wyniki (odpowiednio: 17 proc. i 16 proc.).

Internauci, którzy w ogóle nie odwiedzają stron religijnych, jako powód podają najczęściej (40 proc.) brak takiej potrzeby, niezależnie od stopnia religijności. Stosunkowo niewielu (9 proc.) motywowało to brakiem zainteresowania bądź tym, że określa się jako osobę niereligijną.