"Przytul Brytyjczyka" (Hug a Brit) - to tytuł kampanii społecznej, mającej na celu skłonienie mieszkańców Wielkiej Brytanii do głosowania na "tak" w nadchodzącym referendum ws. pozostania kraju w Unii Europejskiej. Jej autorami są mieszkający w Wielkiej Brytanii obywatele kontynentalnej Europy.

Autorką pomysłu jest mieszkająca od 7 lat w Londynie Niemka, Katrin Lock. Chciałam zrobić coś pozytywnego, dość mam już tych dyskusji na temat praw i regulaminów - powiedziała dziennikarzom.

Telewizyjne programy informacyjne i prasa od tygodni obszernie poruszają temat tzw. Brexitu i jego ewentualnych konsekwencji. Kampania prowadzona w internecie ma na celu uświadomienie Brytyjczykom, jak bardzo są lubiani przez ludzi z kontynentalnej części Europy. Do kampanii dołączyli między innymi Francuzi, Niemcy i Belgowie.

Na fotografiach, które umieszczane są na serwisach społecznościowych, pojawiają się ludzie znani i zupełnie nierozpoznawalni. Niektórzy uczestnicy kampanii, walczący o europejską przyszłość Wielkiej Brytanii, obejmują na zdjęciach nawet pomniki znanych brytyjskich pisarzy czy dawnych generałów.

Brytyjczycy opowiedzą się w sprawie dalszego członkostwa Wielkiej Brytanii w Unii Europejskiej już 23 czerwca.

(abs)