Francuscy producenci i sieci supermarketów lansują z humorem... "Połamane gęby"- tak oficjalnie nazwane zostały warzywa, owoce i inne produkty spożywcze, które wcześniej były wyrzucane z powodu nieodpowiadającego standardom wyglądu. Teraz trafią na półki sklepowe z niskimi cenami.

Marchewki przypominające kształtem ludzkie dłonie czy stopy, poskręcane ogórki, wybrzuszone z jednej strony jabłka, kiełbasy o bardzo nieregularnych kształtach, tabliczki czekolady, którym nie udało się nadać prostokątnej formy. Aż jedna trzecia francuskich płodów rolnych była dotąd wyrzucana tylko z powodu ich dziwnych kształtów lub rozmiarów, choć były smaczne. Teraz trafiają na półki sklepowe z niskimi cenami. Akcje sprzedaży "brzydkich" płodów rolnych rozpoczęła już kilka miesięcy temu jedna z sieci supermarketów. Teraz przyłączyły się do niej inne sklepy lansując "nieładne" artykuły spożywcze różnego typu.

By przeciwdziałać marnowaniu żywności trafia ona na sklepowe półki oznaczone logotypem "Połamane gęby". Przedstawia on szczerbate jabłko z guzem na głowie. Organizatorzy akcji podkreślają, że produkty będą nie tylko o jedną trzecią tańsze, ale ich często zabawne kształty mogą rozbawiać klientów i działać pozytywnie na wyobraźnie dzieci.

Pierwsze owoce i warzywa z "połamanymi gębami" zaczęły być lansowane już pół roku temu przez jedną z francuskich sieci supermarketów. Od tego czasu do tej inicjatywy przyłączyły się dziesiątki innych sklepowych sieci oraz sami producenci. Akcja została też rozszerzona. Pod nazwą "Połamane gęby" mają być teraz sprzedawane nie tylko owoce i warzywa, ale również produkty z nabiału, mięso oraz wyroby cukiernicze.