Ponad dwa miliony złotych za łamanie praw podróżnych. Taką karę na PKP Intercity nałożył Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Przeczytaj czym zawiniła spółka.

Firma PKP Intercity nie zgadzała się na zwroty biletów zakupionych przez Internet i biletów weekendowych tuż przed rozpoczęciem podróży. A taką możliwość gwarantuje nam prawo. Dopóki podróżny nie zajmie miejsca w pociągu, a pociąg nie ruszy - konsument może się rozmyślić i oddać bilet.

PKP intercity w regulaminach zastrzegała, że bilety zakupione w ramach promocji internetowej można oddać najpóźniej dwie godziny przed odjazdem. Bilet weekendowy mógł zostać zwrócony tylko do godziny 19.00 w piątek.

Uokik uznał, że takie zapisy naruszają zbiorowe interesy konsumentów. PKP Intercity może się jeszcze odwołać od tej decyzji. Co prawdopodobnie zrobi.