W Rzeszowie otwiera się kolejny Punkt Obsługi Mieszkańców, usytuowany w Galerii "Nowy Świat". W Punkcie Obsługi Mieszkańców można załatwić takie sprawy jak np. wymiana dowodu osobistego, rejestracja pojazdu czy też wydanie Rzeszowskiej Karty Miejskiej.

Punkt został przeniesiony do nowego i większego lokalu, który mieści się na poziomie +1 znajdującej się w Rzeszowie przy ul. Krakowskiej 20 Galerii "Nowy Świat". Otwarcie nastąpi w poniedziałek, 21 sierpnia 2023 r. Punkt obsługi mieszkańców będzie czynny w godzinach od 10 do 18, od poniedziałku do soboty.

Co można załatwić w Punkcie Obsługi Mieszkańców?

W punkcie będzie można załatwić wiele spraw urzędowych, m.in. w zakresie spraw obywatelskich:  

  • wydanie lub wymiana dowodu osobistego, 
  • zameldowanie na pobyt stały lub czasowy, 
  • wymeldowanie z pobytu stałego lub czasowego, 
  • nadanie numeru PESEL.

W zakresie spraw komunikacji

  • rejestracja pojazdu, 
  • zgłoszenie sprzedaży pojazdu, 
  • wydanie prawa jazdy.

W zakresie publicznego transportu zbiorowego

  • wydanie Rzeszowskiej Karty Miejskiej, 
  • sprzedaż biletów komunikacji miejskiej, 
  • przyjmowanie wpłat za wezwania do zapłaty.

Ponadto we wszystkich Punktach Obsługi Mieszkańców Urzędu Miasta Rzeszowa zlokalizowanych w galeriach handlowych przyjmowane są pisma urzędowe adresowane do wydziałów urzędu oraz udostępniane są formularze wniosków obowiązujących w urzędzie.