RMF Classic to stacja radiowa roku - uznali dziennikarze Media i Marketing Polska. Jak uzasadniali, "dwukrotne zwiększenie przychodów z reklam i wzrost słuchalności o jedną trzecią to w przypadku tak wąsko sprofilowanej stacji prawdziwy ewenement na konkurencyjnym rynku radiowym".

Rozgłośnia od kilku miesięcy notuje rekordową słuchalność - według badań Radio Track każdego tygodnia słucha jej ponad 3 mln osób, a ich liczba stale rośnie. Największą siłą rozgłośni jest muzyka. To ona odgrywa tu pierwszoplanową rolę. Nazwa RMF Classic może być dla wielu osób, które nie znają tego radia, myląca. Tymczasem Classic, jak podkreśla Magdalena Wojewoda, dyrektor programowa, to nie tylko klasyka, ale także muzyka filmowa, piosenki, standardy wokalne i etno. - Nikt w Polsce nie wkłada dżingli pomiędzy Bacha, Williamsa i Stinga - zwraca uwagę Wojewoda.

RMF Classic jest bez wątpienia jednym z najbardziej niesamowitych medialnych zjawisk na polskim rynku. Propaguje ambitną muzykę, realizując misję porównywalną z mediami publicznymi. Jest w dodatku zjawiskiem na skalę europejską. Żadna z europejskich rozgłośni o profilu zbliżonym do Classica nie łączy z takim sukcesem tak wielu różnorodnych gatunków muzycznych. Na antenie stacji można usłyszeć obok siebie utwory Mozarta, Charles'a Aznavoura i kultowy temat z "Ojca chrzestnego" Nino Roty. Nowatorstwo RMF Classic polega również na umiejętnym funkcjonowaniu na jednej antenie tematyki dotyczącej wszystkich zjawisk sztuki, ze szczególnym naciskiem na tematy muzyczne i filmowe, z newsem, informacjami biznesowymi oraz tematyką lifestyle'ową.

Ambitna stacja, która odniosła sukces

RMF Classic jest pierwszą na polskim rynku stacją radiową o ambitnym i - wydawać by się mogło - mało komercyjnym profilu, która odniosła sukces biznesowy. Wszystkie podobne projekty, jak chociażby Radio Jazz, nie przetrwały próby samofinansowania.

O sukcesie RMF Classic świadczą twarde dane. Udział w rynku słuchalności tej stacji wzrósł o 21,5 proc, mimo że nie ma ona zasięgu ogólnopolskiego - nadaje bowiem w 14 miastach (I-VI 2011 vs. I-VI 2010, Radio Track MB SMG/KRC Millward Brown, TG 15 + ). Zasięg dzienny z kolei zwiększył się o 33,8 proc, do 3,96 procent.

Stacja dla ludzi o wysublimowanych gustach

Komercyjny sukces rozgłośni i jej rosnąca popularność wśród reklamodawców to nie tylko zasługa jakości nadawanego programu, ale także specyfiki jej grupy docelowej. Przeciętny słuchacz RMF Classic to osoba po trzydziestce, bardzo dobrze wykształcona (ponad 57 proc. ma wykształcenie wyższe, a jedynie 7 proc. - średnie). Należy do grona przedstawicieli najbardziej prestiżowych zawodów. Często pracuje na kierowniczym stanowisku, także najwyższego szczebla, wykonuje wolny zawód, reprezentuje środowisko akademickie, lekarskie lub pracuje jako specjalista. Słuchacz RMF Classic mieszka w dużym mieście (co jest zdeterminowane przez obszar nadawania stacji) i jest zamożny, o czym świadczą wysokie dochody (25 proc. osiąga dochód przynajmniej 2 tys. zł). Trzy miliony takich słuchaczy to wystarczająca rękojmia, aby radio mogło się nadal rozwijać.

Wczoraj RMF Classic skończył 8 lat. Zobacz stronę internetową radia.

Zobacz profil RMF Classic w serwisie Facebook

Media Marketing Polska/RMF FM