18 barokowych rzeźb ołtarzowych ze zbiorów Muzeum Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego zostało odnowionych. Od jutra będzie można je podziwiać na specjalnej wystawie. Wszystkie rzeźby są drewniane. Wybór podyktowany był wysoką klasą artystyczną zabytków, a równocześnie ich bardzo złym stanem zachowania.

Do konserwacji wytypowane zostały dzieła z zakresu nowożytnej sztuki polskiej. Znakomitego rzeźbiarza z terenów obecnej Lubelszczyzny - Sebastiana Zeisla i jego warsztatu - trzy anioły z górnych partii ołtarza oraz dwie uskrzydlone główki anielskie. 

Niezwykle ważna z perspektywy przyszłej stałej ekspozycji jest też prezentacja mniejszych elementów snycerki ołtarzowej, powstałych głównie w warsztatach puławskich (XVIII w.), m.in. Jana Eliasza Hoffmana (uskrzydlona główka anielska), Jana Ferdynanda Kargiera (para puttów, trzy uskrzydlone główki anielskie) i nieokreślonych twórców (anioł, dwie uskrzydlone główki anielskie). 

Nieco inne oblicze sztuki późnego baroku reprezentuje wyróżniające się wysoką klasą putto z bliżej nieokreślonej pracowni oraz para aniołów. Ponadto ważnym zabytkiem z zakresu nowożytnej sztuki śląskiej jest wysokiej klasy, ponadnaturalnej wielkości, rzeźba Chrystusa z kościoła św. Wawrzyńca w Krzeszówku, pochodząca prawdopodobnie z XVII-wiecznego wyposażenia cysterskiego kościoła opackiego w Krzeszowie lub jednej z kaplic tamtejszej Drogi Krzyżowej - dzieło uznanego rzeźbiarza Georga Schrötera.