Tylko dziś na popularnym Youtubie internauci opublikują nowe filmiki o łącznej długości 16 lat… Gdy pomnożymy to przez siedem dni wyjdzie już 112! Jak te liczby będą wyglądały za 10, 20, a może 30 lat? W jakim świecie będziemy żyli w 2050 roku? Czy możemy przewidzieć zmiany i się do nich przygotować? Odpowiedzi na te pytania szukali wybitni eksperci, ze świata mediów, nauki, nowoczesnych technologii i psychologii, podczas międzynarodowej konferencji dla nauczycieli Campus Seminar.

- Na czym polega sukces tzw. vlogerów? Bawią, edukują i inspirują. Trafiają do młodych ludzi bo są tacy sami jak oni, mówią tym samym językiem, a przede wszystkim są autentyczni - tłumaczył Kamil Bolek, PR & Brand Manager LifeTube. Podczas swojego wykładu na Campusie pokazał, jak ogromną moc i potencjał posiada Youtube. Codziennie, co minutę dodawane są do niego treści o długości 300 godzin! Bolek podkreślał, że wśród nich ogromna większość niesie za sobą pozytywny potencjał. - Wystarczy spojrzeć na statystyki kanałów popularno-naukowych. "Matura to bzdura" ma 350 tysięcy stałych subskrybentów, "Polimaty" ponad 370 tysięcy, a "Scifun" ponad pół miliona! - wyliczał.

Jak podkreślał wszystkie te kanały są kopalnią wiedzy podawanej w nowoczesny, często zabawny sposób. Prelegent zachęcał nauczycieli uczestniczących w seminarium do przeprowadzenia swoistego eksperymentu. - Zadajcie swoim uczniom nietypową pracę domową. Poproście, by sami nagrali film edukacyjny swoimi smartfonami, lub obejrzeli któryś z materiałów na wymienionych przeze mnie kanałach, a następnie wspólnie go omówcie. Zobaczycie, ile inwencji twórczej i pomysłów przyniosą na lekcje Wasi uczniowie - inspirował Bolek.

Internet był jednym z głównych tematów tegorocznego Campusa. Jako narzędzie, platforma komunikacji ale i miejsce tworzenia wielkich biznesów, może bowiem służyć za wyjątkowe miejsce inspiracji. - Wiecie kim jest Richard Dyson? To człowiek, który wymyślił i stworzył odkurzacze bezworkowe. Zajęło mu to kilka ładnych lat. Czy wiecie ile prototypów zrobił? Ponad pięć tysięcy! Ale upór i determinacja doprowadziła go do sukcesu. To jedna z takich cech, które Wy nauczyciele widzicie na co dzień wśród Waszych uczniów, pielęgnujcie je! - przekonywał Grzegorz Albrecht.

Na przykładzie najbardziej spektakularnych sukcesów: Facebook’a, czy motoryzacyjnego giganta - firmy Tesla, Albrecht przekonywał nauczycieli, że pomysły na wielkie rzeczy mogą tkwić w każdym uczniu. Wystarczy wychwycić i pielęgnować w nim niezbędne cechy charakteru. Jakie? Zdaniem Grzegorza Albrechta to wiara w siebie, umiejętność prezentowania swoich pomysłów z przekonaniem i zaangażowaniem, konsekwencja w działaniu, empatia oraz... - Wywrotowe myślenie! Nie ograniczajcie go! - zachęcał pedagogów ekspert.