W ubiegłym roku w Polsce zamknięto ponad 7,1 tys. sklepów - z 314 tys. zostało ich 307 tys. To największy spadek od 2012 r. - wynika z analizy przygotowanej przez wywiadownię gospodarczą Bisonde Polska D&B Polska na zlecenie "Dziennika Gazety Prawnej".

Najwięcej zlikwidowano punktów sprzedaży sprzętu radiowo-telewizyjnego i komputerowego (spadek o 6,2 proc.) oraz sklepów warzywno-owocowych (o 5,94 proc.). Wzrosła natomiast liczba sklepów sprzedających alkohol.

W okresie pięcioletnim (lata 2009 - 2014) zamknięto ogółem aż 67 tys. placówek. Zniknęła prawie jedna trzecia sklepów RTV i IT (z 7 tys. do niespełna 5 tys.) oraz jedna czwarta spożywczych (ze 102 tys. do niecałych 76 tys.).

Więcej na ten temat na stronie "Dziennika Gazety Prawnej".

(abs)