Większość polskich firm nie ma witryny, która dobrze prezentuje się w smartfonie - donosi "Puls Biznesu". Według raportu firmy ActiveMobi, na który powołuje się gazeta, problem dotyczy 93 proc. spółek.

Zdaniem Grzegorza Miśty, dyrektora marketingu ActiveMobi, przedsiębiorcy lekceważą mobilnych klientów, bo nie rozumieją różnic między klasyczną a mobilną wersją witryny. Uważają również, że wdrożenia w tej dziedzinie oznaczają duże nakłady pieniędzy i konieczność zdobycia zaawansowanej wiedzy technicznej. Tymczasem wprowadzanie takich nowości wcale nie wymaga niesłychanych kompetencji cyfrowych. Nie dość tego - są to rozwiązania tanie - przekonuje Grzegorz Miśta.

Obecność firmy w kanale mobilnym zaczyna być obowiązkiem - uważa cytowany przez "Puls Biznesu" Michał Berezowski, partner zarządzający firmy badawczej CubeResearch. Skoro klienci za pośrednictwem telefonu sprawdzają pocztę, korzystają z systemu bankowego, zamawiają taksówki lub posiłki, nie ma najmniejszego powodu, żeby nie mogli za jego pomocą wyszukać informacji na temat interesującej ich firmy lub oferty - dodaje.