Około 40 procent Amerykanów dokonujących zakupów przez Internet nie jest zadowolonych z tego sposobu kupowania produktów.

W Stanach Zjednoczonych z tej formy kupowania korzysta około 35 mln osób. Z badania przeprowadzonego przez grupę obrony konsumentów NLC oraz Harris Interactive wynika, że zakupy za pośrednictwem Internetu są korzystne zarówno dla sprzedawców, jak i nabywców. Jednak ta druga strona – nabywcy – są szczególnie narażeni na oszustwa internatowe. Tylko w ubiegłym roku osoby naciągnięte w sieci straciły przeciętnie 326 dolarów. Spośród niezadowolonych klientów internetowych 20 proc. skarży się na zwłokę w dostawie towaru, 11 proc. twierdzi, że przysłano im nie to, co zamówili, 10 proc., że przysłany przedmiot był uszkodzony, zaś 10 proc., że nie dostali w ogóle nic. Również sprzedawcy skarżą się na internetowy handel. Nie satysfakcjonuje on 52 proc. z nich. 34 proc. skarży się na opóźnienia w zapłacie za towar, 27 proc. za na brak zapłaty, a 20 proc. na przypadki anulowania transakcji.

14:00