Wczoraj na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych zadebiutowała INTERIA.PL. Cena Praw Do Akcji wyniosła 27,8 złotych - dało to pięć złotych zysku na akcji w ciągu dwóch dni, bo tyle upłynęło od momentu przydziału do debiutu.

Do obrotu giełdowego wprowadzonych zostanie 1.642.200 praw do akcji serii E Interii. Zapisy na akcje Interii trwały od 24 do 29 stycznia. Zostały przydzielone w środę na specjalnej sesji giełdy. Redukcja zapisów w transzy otwartej, w której spółka oferowała 761.386 akcji, wyniosła 87,64 procent. W tej transzy inwestorzy złożyli 3.462 zlecenia kupna na łączną liczbę 6.160.659 akcji. Interia to pierwsza internetowa spółka, której papiery trafiły na parkiet. Pomimo zgodnych ocen analityków, wskazujących na niezbyt korzystną sytuację rynkową, emisja cieszyła się dawno nie spotykanym zainteresowaniem inwestorów. Redukcje w obu transzach dochodziły do 80 procent, a przed biurami maklerskimi pojawiły się, dawno tam nie widziane, kolejki. Możliwość zakupu akcji spółki, pomimo gwałtownych spadków indeksu NASDAQ, wykorzystało ponad 3400 chętnych - stanowi to swoisty rekord w ostatnich latach. Debiut portalu przetarł szlak kolejnym firmom z branży internetowej, które czekały na efekt oferty Interii.

Interia.pl powstała w sierpniu 1999 roku. Podstawą jej działalności jest internet. Głównym udziałowcem portalu jest ComArch SA, producent zaawansowanego oprogramowania zajmujący się też integracją systemów informatycznych, oraz RMF FM, komercyjna sieć radiowa, a także Broker FM, zajmujący się sprzedażą produktów reklamowych. ComArch SA ma 49,99 proc. akcji spółki, a radio RMF FM 41,98 proc. Od lutego 2000 r. INTERIA.PL jest obecna w sieci internetowej i od tego czasu nieustannie cieszy się rosnącą popularnością wśród internautów. Profesjonalne przygotowanie serwisów tematycznych, rzetelność i szybkość prezentowanych informacji sprawia, że zdaniem fachowców INTERIA.PL już teraz pozytywnie wyróżnia się wśród portali internetowych. Odwiedzający hub to ludzie w przedziale wiekowym 15-45 lat, wykształceni, dobrze sytuowani, aktywni, znający języki obce. Te cechy odbiorców huba sprawiają, że INTERIA.PL jest bardzo atrakcyjnym reklamowym.

foto RMF FM

00:00