Piłka z wpisanymi w nią elementami orła w koronie w czerwono-żółtych barwach - tak wygląda nowe logo PZPN, które zaprezentował związek. "Zbliżające się Euro 2012 to dobry moment by odświeżyć znak PZPN, tak aby stał się atrakcyjny dla mediów, kibiców i sponsorów" - uzasadniał zmianę prezes związku Grzegorz Lato. Czy podoba Ci się logo? Głosuj w ankiecie.

Według dyrektora departamentu spraw zagranicznych, marketingu i public relations Piotra Gołosa nowe logo ma nawiązywać do takich wartości, jak dynamizm, otwartość i profesjonalizm. Symbolika orła jako pierwiastek narodowy była elementem obowiązkowym - powiedział Gołos. Dodał, że prace nad nowym logo zostały poprzedzone skrupulatnymi badaniami marketingowymi.

O kosztach przedsięwzięcia przedstawiciele PZPN nie chcieli rozmawiać. To tajemnica handlowa. Oczywiście pewne koszty ponieśliśmy, ale damy sobie radę- skomentował prezes PZPN Grzegorz Lato.

Mam nadzieję, że pod nowym logo PZPN i reprezentacja odniosą sukces. Teraz może budzić kontrowersje, ale tak samo było w przypadku symbolu Euro 2012. Niektórzy na początku krytykowali, a teraz się zachwycają. W przypadku znaku PZPN też trzeba trochę czasu, by ludzie się oswoili- dodał szef związku.

Przed oficjalną prezentacją poprosiliśmy uczniów wrocławskiego liceum plastycznego o zaprojektowanie alternatywnego logo dla piłkarskich działaczy. Zobacz, co opracowali.