Chatbot do obsługi mieszkańców w zakresie podatków działa w Urzędzie Miasta Łodzi. Magistrat zdecydował się pilotażowo przetestować sztuczną inteligencję.

Na stronach Urzędu Miasta Łodzi uruchomiony został Wirtualny Asystent. Chatbot na razie odpowie na pytania z zakresu podatków miejskich: od nieruchomości, rolnego, leśnego i od środków transportowych.

W planach jest rozszerzenie obsługi mieszkańców przez sztuczną inteligencję. W pierwszej kolejności będą to sprawy prowadzone przez Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji oraz Urząd Stanu Cywilnego.

Docelowym rozwiązaniem ma być wdrożenie voicebot, czyli bota głosowego, który służy do obsługi konwersacji.

Obecnie Wirtualny Asystent jest w stanie odpowiedzieć na najczęściej zadawane pytania dotyczące jedynie Wydziału Finansowego. Jest dostępny przez całą dobę, zarówno z komputerów, jak i z urządzeń mobilnych.

Wystarczy kliknąć ikonkę "dymku" z podpisem "Wirtualny Asystent" i wprowadzić pytanie lub wybrać z listy interesujący temat.

Wirtualnego Asystenta dostępnego na stronie Urzędu Miasta Łodzi stworzyła nieodpłatnie, w ramach umowy partnerskiej rzeszowska firma OPTeam S.A. która "zmapowała" łódzkie potrzeby na platformie swojego autorstwa. Z takiego samego Chatbota korzysta między innymi Urząd Miasta Rzeszowa. 

Na razie jest to rozwiązanie pilotażowe. Będzie testowane do końca tego roku. Ewentualne uwagi można zgłaszać na adres e-mail: bot@uml.lodz.pl.

Jeśli Wirtualny Asystent spodoba się mieszkańcom, usługa będzie rozwijana.Na razie z usług Chatbota można skorzystać na stronach:

uml.lodz.pl/urząd

https://uml.lodz.pl/dla-mieszkancow/mieszkalnictwo/oplaty-i-podatki/