Uwaga kierowcy! Utrudnienia na Zakopiance w Mogilanach. Z końcem tygodnia ruszą prace przy budowie podpory kładki dla pieszych, która ma stanąć w pasie rozdzielającym jezdnie, ale już w środę drogowcy przystąpią do malowania na jezdni nowego oznakowania i ustawiania barier.

Ruch na dwóch pasach jezdni w obu kierunkach będzie utrzymany, ale w okolicy budowanej kładki obowiązywać będzie ograniczenie prędkości do 40 km/h.

Na obu jezdniach pasy ruchu zostaną przesunięte nieco w prawo. Lewy pas zostanie zwężony do 2,5 m szerokości, a prawy do 3 m. Przesuniemy też ścieżkę, którą chodzą piesi wzdłuż zakopianki - wyjaśnia Kacper Michna z krakowskiego oddziału GDDKiA.    

W miejscu, gdzie ma stanąć podpora kładki pracować będzie palownica, która będzie wiercić pale w gruncie. 

Nowe przejście dla pieszych kadką nad Zakopianką zostanie zbudowane w okolicy przystanku autobusowego Włosań. Połączy ul. Żary i św. Rity, dzięki czemu będzie można zlikwidować funkcjonującą obecnie w tym miejscu "zebrę".  

Tym odcinkiem Zakopianki każdego dnia przejeżdża ponad 52 tysiące samochodów. Od 2017 roku były w tym miejscu trzy wypadki z udziałem pieszych. 

Kładka posadowiona na trzech podporach będzie miała 40 metrów długości, 3,4 m szerokości i będzie biec 6 m nad drogą. Wejście na kładkę będzie dostępne za pomocą schodów i wind.  

Koszt inwestycji to 6 mln zł. Kładka w Mogilanach ma być gotowa w listopadzie. 

To jedna z kilku tego rodzaju inwestycji, które GDDKiA realizuje z myślą o pieszych przechodzących przez Zakopiankę. B

Bliżej Krakowa, w Libertowie, w najbliższych latach powstaną trzy kładki

  • koło skrzyżowania DK7 z ul. Świetlistą; 
  • koło przystanku autobusowego Góra Libertowska; 
  • przy skrzyżowaniu z ul. Rumianą i ul. Przylesie. 

Niespełna 1,5 km na południe od przejścia w Mogilanach powstanie kolejna kładka, w Głogoczowie. Jej budowę planujemy rozpocząć na wiosnę. Wtedy też zacznie się budowa węzła drogowego w Krzyszkowicach - częścią tej inwestycji jest budowa tunelu pod DK7, który będzie służył również pieszym i pozwoli im na bezpieczne przejście na drugą stronę drogi. 

Ostatnia kładka powstaje w Myślenicach, w pobliżu przystanku autobusowego Tarnówka i dawnego Cmentarza Żydowskiego.