Lekarze unaczynili dłoń Roberta Kubicy, która została częściowo zmiażdżona podczas wypadku, i nastawili złamania. Operacja trwała siedem godzin. Kierujący zabiegiem ortopeda był umiarkowanie zadowolony - podała włoska agencja prasowa ANSA. Lekarze nie chcieli jednoznacznie stwierdzić czy operacja się powiodła, ale według wstępnych informacji udało się uratować prawą dłoń kierowcy Formuły 1.

Dopiero za kilka dni będzie wiadomo, czy dłoń będzie władna i odzyska pełną sprawność. Operację przeprowadziły dwa zespoły chirurgów - podała włoska agencja prasowa ANSA.

Udało się poskładać rękę Roberta Kubicy - przyznała pilot rajdowy Joanna Madej, z którą rozmawiał dziennikarz RMF FM. Joanna Madej rozmawiała z pilotem, z którym jechał Robert Kubica. Jakub Gerber nie odniósł obrażeń i przebywa obecnie w szpitalu, gdzie operowany był Polak.

Do wypadku doszło na trasie pierwszego odcinka rajdu Ronde di Andora w rejonie Savony. Skoda Fabia S2000, którą kierował Kubica, wypadła z trasy i z dużą prędkością uderzyła w mur kościoła. Aby wydobyć kierowcę z rozbitego samochodu, trzeba było rozciąć jego karoserię. Pilot Jakub Gerber nie odniósł obrażeń. Kubica został zabrany śmigłowcem do szpitala. Po wypadku Polaka drugi OS został odwołany, a dwa kończące rajd skrócone o 4 km. Kierowcy mieli początkowo cztery razy przejechać odcinek Val Merula o długości 13,35 km.

Zobacz również:

Przedwczesne informacje o amputacji dłoni

Wstępne informacje jakie napływały z Włoch nie były optymistyczne dla polskiego rajdowca. Agencja ANSA twierdziła, że Polakowi grozi amputacja dłoni.

Nierówny asfalt przyczyną wypadku Kubicy

Włoska agencja prasowa ANSA poinformowała, że przyczyną wypadku Roberta Kubicy podczas rajdu samochodowego Ronde di Andora był mokry asfalt oraz jego wybrzuszenie z powodu wystającego korzenia drzewa.

Pierwszy Polak w F1

Kubica jest pierwszym Polakiem startującym w mistrzostwach świata Formuły 1. W 2006 roku zadebiutował w F1 w wyścigu w Grand Prix Węgier w zespole BMW-Sauber. 10 czerwca 2007 roku podczas GP Kanady miał groźny wypadek. Wypadł z toru na pobocze i roztrzaskał bolid o betonową barierę przy prędkości około 230 km/h. Rok później 8 czerwca 2008 roku wygrał wyścig GP w Montrealu, odnosząc pierwsze zwycięstwo w F1 dla teamu BMW-Sauber. W sezonie 2010 przeszedł z BMW-Sauber do ekipy Renault , dla której wywalczył w klasyfikacji generalnej ósme miejsce.

Robert Kubica jest wielkim fanem rajdów samochodowych. Po podpisaniu kontraktu z Renault wystartował w kilku rajdach podczas przerwy zimowej między sezonami 2009 i 2010. W sezonie 2010 również wziął udział w kilku rajdach w barwach Renault. Między Grand Prix Chin, a w Hiszpanii wystartował w dwóch rajdach. W Rally 1000 Miglia był 35. w klasyfikacji generalnej i szósty w swojej klasie, a w Rally del Taro ósmy w klasyfikacji generalnej i pierwszy w swojej klasie. W przerwie pomiędzy Grand Prix Japonii i Korei wystartował w Rajdzie Lazurowego Wybrzeża, zaliczanego do mistrzostw Europy, gdzie był trzeci w klasyfikacji generalnej.